وزیر کشور: در دولت سیزدهم از چند طراحی مختلف دشمن عبور کردیم-راهبرد معاصر

وزیر کشور: در دولت سیزدهم از چند طراحی مختلف دشمن عبور کردیم

وزیر کشور در جلسه هیات دولت، گفت: در سه سال گذشته یکی از تلاش‌های مجموعه وزارت کشور در قالب شورای امنیت کشور سیاست‌گذاری، هماهنگی و راهبری فعالیت‌های امنیتی بوده است ما از چند طراحی مختلف دشمن توانستیم عبور کنیم.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۳۳۹

به گزارش راهبرد معاصر؛  احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه هیات دولت، گفت: در سه سال گذشته یکی از تلاش‌های مجموعه وزارت کشور در قالب شورای امنیت کشور سیاست‌گذاری، هماهنگی و راهبری فعالیت‌های امنیتی بوده است ما از چند طراحی مختلف دشمن توانستیم عبور کنیم.


وی ادامه داد: از جنگ ترکیبی سال ۱۴۰۱ که از پیچیده‌ترین طرح‌های فنی بود، عبور کردیم. با طراحی گسترده‌ای که انجام شد توانستیم در سال ۱۴۰۲ مانع اقدامات مشابه دشمنان شویم.


وی گفت: مانع از حوادث اجتماعی منفی به دلیل تغییر نرخ ارز ترجیحی بودیم. اصلاح سیستم اقتصادی کشور در دولت شهید رییسی موجب هیچ مشکلات اجتماعی نشد. ترور و تخریب با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ناموفق بود البته کرمان و شیراز اتفاق افتاد اما این دو مورد با توجه به حجم گسترده طراحی‌های خرابکارانه مانع توطئه‌های دشمنان بودیم.


وزیر کشور ادامه داد: تجمعات شهری را با تصمیمات درست مدیریت کردیم. ۱۲۹ جلسه شورای امنیت با بیش از ۲۱۰۰ جلسه و بیش از ۱۰۰۰ تصمیم را انجام دادیم.


وی با اشاره به حوزه سیاسی گفت: ساماندهی سیاسی کشور اعم از استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را شکل دادیم. جریان قوی بسیار فعال و پرکار را در این دستگاه‌ها رقم زدیم.


وی گفت: در حوزه انتخابات ۵ انتخابات را در فاصله کم انجام دادیم. خبرگان، مجلس و ریاست جمهوری را به لحاظ سلامت و امنیت به سرانجام رساندیم.
وحیدی اظهار کرد: اساس کار را به استان‌ها بردیم و استان‌محوری را تحقق دادیم. ۴۲ بند اختیارات استانداری‌ها را ابلاغ کردیم که کار بسیار مهمی بود. نگاه نوین حکمرانی در این اقدام رقم خورد. در حوزه تقسیمات کشور شتاب خوبی دادیم. ۱۵ شهرستان جدید ایجاد و سه استان جدید پیشنهاد شد همچنین ۳۰۰ روستا هویت واقعی پیدا کردند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی خانه احزاب نیز در این دوره انجام شد. ۲۷ حزب و جبهه جدید تصویب و فعال شدند و حرکت احزاب ساماندهی شد.


وی گفت: ۹ قرارگاه را برای حل آسیب‌ها و سرمایه‌های اجتماعی راه‌اندازی کردیم. سمن‌های مختلفی را ایجاد کردیم. در حوزه رصد، تحقیقات و عملیاتی پروژه‌های خوبی آغاز شده است. محلات آسیب دیده که ۳۳۰ محله است هسته‌های تحولات اجتماعی را در حال پیاده کردن هستیم. طرح ۲۰۲۰ مورد حمایت قرار گرفت. رسیدگی به مسائل طلاق، خودکشی، زنان بی‌سرپرست و کودکان کار نیز در دستور کار بود. شورای اجتماعی کار را به ریاست رییس‌جمهور شهید دنبال کردیم.


وحیدی تصریح کرد: ۱۸ هزار تشکل با ۱۵ سند آسیب اجتماعی در وزارت کشور ایجاد شده است. در حوزه عفاف و حجاب ۲۳ هزار کنشگر اجتماعی فعال شدند.


وی ادامه داد: در حوزه عمرانی در حوزه شهرداری، فرسودگی ناوگان حمل و نقل با توزیع ۳۰۰۰ وسیله در حال بازسازی هستیم. ۲۰۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی می‌شود. در حوزه مترو نیز دهها کیلومتر تونل و زیرساخت در ۸ کلان‌شهر شروع شده است. ۱۷۰۰ واگن فعال شده است.


وزیر کشور گفت: در حوزه اربعین اقدامات خوبی انجام شده است. در حوزه هماهنگی با سایر دستگاه‌ها از جمله اشتغال، نهضت ملی مسکن، رشد جمعیت و آبخیزداری و حوزه بحران اقدامات خوبی انجام شد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده